Followers

Tuesday 1 May 2012

Cinta Si Sahabat :')

Assalammualaikum (^_^)


Hye!!Apa khabar u all?Hehew :))
Mesti sehat kann?Tak sehat?Pogi laa makan ubat sanee..Hihi.. xD
And jangan nk ckp tunggu aku suapkan okeyh..Memang takklah kan..Bhahahah! :p
Okk,confirm korang tgh tunggu akuu kann..Hihi..
Korang mesti nakk tahuu citer antara aku and BFF akuu tuu kan..Hurmm..


Actually,susah akuu nak describe kisah kte orang tauu :'(
Terlalu complicated sangat lahh..Hahaha!Tukar topik bleh x?Keh3 xD
Hhahaha!Nak marah?marahla =..=''
Akuu xtauu canee nk explain laa..Hurmm..Akuu ..Haisyhh!!!! doll doll samdull betul --'

Senang citer mcmni la kann..Aku bebel je..Agak2 korang phm korang diam2 sudaa..Klau taa paham,
korang search gugel kasi translate bahase BELANDA okeyhh..Bhahahaha!
Takk punn korang call this number    --------> enaam-enam-enam-tekan-tekan-terjunam
Ngehehehehe :DD
Lolll!Akuu da kasi explain,kalau x paham ituu kau punya pasai laa..Huhh!    
   *sedih actually korang xphm..haha


The story begin :))
                                       Ohh my shabat..I love you!Bhahahah!xD



Takk bolehh blah ayat akuu = ='                        *lalalala~


Actually aku kenal sama dia..Dahh lama..Tersangat lama..Kalau diikutkan,dia kawan baik lelaki akuu yg paling lama aku kenal :)
Dan dia adalah lelaki yg paling rapat dengan akuu..Paling dekat dan pahami akuu..Aku selalu kongsi anything dengan dia..And akuu rasa memang tadee rahsia aku yg menjadi rahsia bagi dia --'
*Ayat taikk ann..haha


Akuu memang cenggini..Akuu susahh nak tutup rahsia aku sendiri bila dgn dia..Kalau bolehh sume nk cerita ngan diaa...Takk tauu nape,,oit!Kau buat ape ngan aku hee?Hhaha +.+


And akuu selaluu jujur dgn dia.. :)
Punn akuu ta tauu napee..Mybe sebab akuu memang seorang yg jujur kott..Hhahha o.0"
Mybe!HAHA!

Actually dia sgt baikk tauu :))
Memang sgt baikk..




Honestly,dia adalah lelaki yg paling baik aku pernah kenal..And akuu anugerahkan dia gelaran 'lelaki terbaek' akuu pernah jumpa..Hihi (^_^)
Jangan slh sangka..Bukan bermakna family akuu or kengkawan akuu yg lainn takk baikk..Cuma sepanjang perkenalan dan persahabatan kte orang..Diaa memang baikk..Baik pd keluarga,kawan2,sekeliling..
Mybe org yg takk kenal dia,org akan anggap dia ni suke memaen and takk seriuss *memang pun xD
tapii actually dia ni kalau da jd serius,serius nk matii..Takutt aku --'



And dye sorang yg matang..Hahaha!Yang xkenal mmg akan anggap aku gila sbb dia takk serius ble brcakap..Tapii sebenarnya diaa akan jd matang bilee bg nasihat pd org and dia ni jnis kalau nk ckp akan pk 100 kalii sebelum ckp..Hahha..And memang pdn la dye kwn dgn akuu..Sebab akuu ni jenis kalau nk ckp mainn sembur jee,haha,thats why akuu selalu menyesal d kemudian hari -______________-
Haisyhh!Actually akuu ade 5 orang kawan baik lelaki :)
Dye orang d bahagikan pd 3 group..Sebab apa aku bahagikan?Sebab in each group,dorang kenal each other..Paham x? --'

Group pertama ada dia ni..My bff yg aku nk citer ni..Dia yg plg rapat laa ann..
Group kedua ade Farhan a.k.a aan dan juga Aniq Nasri a.k.a aniq
Group ketiga adee Azhar Shafiq a.k.a azha and Ahmad Zawawi a.k.a Azaw..

Tapii akuu da lamee gila xcontact dorang berempat..Thats why akuu mkn rpt dgn sii dia tuu :))
Lagipun kte orang mmg knl dr kecikk kot..Haha!Yang lainnn uu kenal dr hp je..Hee,perkenalan kte orang berlima (yg empat tuu kwn baik aku yg lain) memang funny and unik..Hahah!


             And dia ni kenal aku luar dan dalam..Even makk akuu punn kenal dia..Hahaa! xD

dOLL..

Tapi aku rasa makk aku anggap kte orang ni couple..Macam citer 3 janji lakonan liyana jasmay and shahz jazle tu -_____________-.Adodoii..


Hurmm..Kalau nakk tahuu ,aku rasa dia kenal akuu lebih dr aku kenal diri aku sendiri..Hurm..Means,sgt kenal laa kan.. :')
Tapii akuu?Aku sometimes rasee mcm akuu kenal diaa..Aku rasa kenal dia luar dan dalam..Tapii kadang2 akuu rasa akuu msh takk kenal dia tu siapa..Perangai dia selalu berubah :'(
Lelaki memang mcmni ehh?Selaluu ubah sikap?Susah tuk d fahami?Susah tuk di agak hatinya?Hurm..



                         Kauu pernah ckp dgn aku kann..Walau apapun yg terjadi,jgn simpan dlm hati,jgn pendam,just jujur and be urself..Jangn secret2,better sakit sbb terus trg dr simpan2 and tipu dr sendiri..Tipu org tapee.. --'
Hahah,tapii kenapa kau keep it as a secret?Kenapa kauu selalu rahsiakan semuanya dr akuu?Even makanan fav kauu unn kau rahsiakan..Doll! --'
Then,kauu takk kasii punn aku selami hati kau even sebagai kawan baikk..Apatah lagii sebagai kekasih..Memang takk la kan :(


Terukk sgt ke akuu ni sampai kau xcaye dekat aku?U know me right?Akuu takk mintakk lebihh pun..Just bagi akuu buat tugas aku sebagai kawan baik kau..Aku sedih sebab kau selalu adee time akuu susahh..Time akuu sgt2 perlukan kauu..Time aku sedih,time aku menangis..Time aku marah,ade prob,gabra sume kauu ade..Tapi akuu?Akuu takk mampu buatt semua tuu untuk kau sebab kauu tak izinkan aku :(
Kauu selalu pendam sensorang..Cuba kira,da berapa banyak kilo pekasam kau buat?Hurm..


             Akuu tahuu dulu aku buat silap,aku tadee mase kau betul2 perlukan akuu..Sebabtu aku ingin tebus kesilapan akuu tuu..Malah tuu salah satu kesilapan paling besar dlm hidup aku and aku xkan pernah maafkan diri aku forever :'(
Jadii pleasee,izinkan akuu :(
Hurm..Kalau diingatkan kembali kisah kita,terlalu panjang dan complicated kan :')



Dann akuu takkan tulis d sini,sebab akuu sendiri pnt nk tulis --'
And akuu tahuu mungkin kauu takk suka..
Kauu ingat lagii takk?Akuu pernah janji kan dulu,aku akan tunggu kau sampai bila2? :')
Kauu tahuu takkk,aku betul2 maksudkan masa aku ckp mcmtu..And u know what?
Kauu  jadi lelaki yg pertama dlm byk perkara in my life u know :))


         1.Kau lelaki pertama aku minat ,phewiiit!haha
         2.Kau lelaki pertama aku suka  ,ahaahah xD    maluu i     :p
         3.Kau lelaki pertama yg aku keluar and takk rasa gabra..sikit tu ade la kann..Hoho :) Hahahah!  :D
         4.Kau lelaki pertama yg jd bff aku seterusnya sgt rapat dengan aku :)
        5.Kau lelaki pertama dengar aku nangis..Hahha,baru dengar kalau tgk
            confirm kau nmpk muka aku yg hdoh --'
        6.Kau lelaki pertama yang kenal akuu luar dan dalam :D
        7.Kau lelaki pertama yg bawak aku jenjalan using ur errr..u know what :)) haha,even cume seminit only
        8.Kau lelaki pertama yang akuu err..Ahh!secret :p
        9.Kau lelaki pertama yg akuu rasa sgt2 bertuah punya lelaki seperti kau dlm hidup aku :')
         10.Kau lelaki pertama yg aku share semua prob and secret aku :)


hAHHAH!Actually byk lg..Tapii malas nk pk and tulis..Hehew(^0^)
And kalau kauu patut thuu pasal janji akuu tuu..


Akuu pasti kauu akan anggap aku gila,player or apa ajee..Kauu bolehh anggap apa aje pd akuu.
Itu hak kau.Tapi yg pasti akuu takk tk tipuu pasal bendani..Saat aku sedang mengenali dia,aku masih pegang janji itu.Malah sampai kami berpisah,janji itu tetap wujud cuma akuu simpan jauhh dalam lubuk hati aku..




      Bukan sebab rasa tuu dahh hilang,tapi sebab akuu dapat rasa yg kita takkan boleh bersatu.. :(
Aku rasa kau xkan pernah dapat terima aku dalam hidup kau sebab rasa tu memang xkan pernah ada untuk aku.Kan? :'(
Dan aku terima kehadiran dia sebab aku dapat rasa dia dpt terima aku dlm hidup dia..Malah akuu pernah cubaa untuk lupakan dia sebab rasa bersalah.Rasa bersalah sebab aku cuba mungkiri janji itu..
Aku keliru antara cinta yang dah lama ada dlm hati aku dan juga antara cinta yg baru datang dlm hati aku.
Antara org yg aku tunggu dari dulu tp xdpt trima aku dan antara org yg dpt terima aku tp pd mse yg same,dia masih dibelenggu kisah silam dan dlm keadaan aku yg msh terikat janji aku sendiri..


        Sungguh!Hanya TUHAN yg tahu betapa peritnya rasa hati akuu masatuu..
Aku keliru dan buntu..Aku terfikir,jika aku tunggu kau,sampai bila,sampai bila aku harus tunggu kau yang aku sendiri nampak dan rasa xkn pernah terima aku :')
Betul kan?Tapi kalau aku terima dia,apa akan jadi pada janji aku pada kau?Kauu ingat takk?
Aku pernah kataa yg aku sanggup kehilangan mane2 lelaki berapa byk kali sekalipun tp aku xsanggup kehilangan kau even sekali..Aku masih pegang kate2 tuu..


 Masaa akuu dengan diaa..Akuu takk mampu tipu diri aku..Aku selalu terfikr adakah kau suka dgn apa yg aku buatni,kau apa khabar,kau buat apa,apa perasaan kau kalau dpt tahu apa yg akuu buat dan rasa pd dia..Adakah kau akan cemburu..Semua! :'(
Akuu tersepit antara dua rasa sayang.Dari dulu hingga kini..
Dari dulu kan,,tiap kali aku jumpa seseorang dan saat itu aku cuba lupakan kau,mesti xberjaya.
Dan dari dulu jugakk cinta tu hanya ditengah jalan dan ibarat persinggahan sementara saja..
   Dann..


         Akuu akan balik semula pada kauu :(
Kenapa harus begini?Kenapa?Kenapa bila sebut pasal cinta?
Ia jadi terlalu sukar untuk diungkapkan dan sukar tuk diselesaikan bila dikaitkan dengan aku?
Seperti sudah ditetapkan yangg akuu tetap akan balik pd kau walau aku jumpa lelaki lain :(
Hurmm!Sungguh!Akuuu tidak mengerti ....



Kauu tahuu takk,aku fikir bila dia datang,dan akuu dahh mula syg pd dia..Sayang aku pd kau dahh hilang ..
Tapi rupanya aku silap..Begitu susah untuk aku buang rasa ni..
Bila dia cakap dia nak kunci hati aku supaya hati akuu takkan ade untuk lelaki lain..Rupanya dia kunci sekali hati aku bersama rasa sayang pd kau dan dia..Aku makin tersepit..


Dulu aku tak tahu sebab akuu masih dikaburi rasa sayang pd dia..Akuu takk tahuu nk buatt apa..
Youu know whatt..Bila  kauu mintak ***** dengan aku haritu..Akuu rasa takk sangkaa..Impian aku yg akuu pendam dan tunggu selama 2tahunn lebih tiba2 termakbul :')
Tapi masatu aku buat kesilapan lagi (.____.)
D sebabkan aku ingin jujur pd kau,aku bgtahuu kau yg aku msh lg syg pd dia..Aku bgtahuu semua yg tersirat d hati aku..



         Dan aku buat lagi satu kesilapan..Belum sempat akuu bagitahuu lagi satu rahsia akuu,kau dahh buat keputusan untuk berundur diri dan mengalah sebelum berjuang..Padahal,masatu aku cuma mintakk kau bantu akuu tukk lupakan diaa je kan dan hidupkan balik rasa syg pd kau :')      *tanpa aku sedar setiap waktu rasa itu masih kekal hidup tanpa mati
Terus kau undur diri bila tahuu akuu masih sygkan dia kan :')
Hurm,takpeela,,akuu tak salahkan kauu..Cuma sekali lagi aku terkilan..D saat akuu bertanyakan perasaan kau pada aku,terus kau mengelak kan :'(
Kauu cuma jwb kau syg semua kwn kau..Smpai bila kau nk nafikan perasaan tu hurm?Sampai akuu menutup mata ehh?Sampai ke saat terakhir pun akuu still xdpt tahu isi hati kau..Aku bukan nujum pak belalang yg mampu menebak,aku takk mampu membaca isi hati kau sahabat!



          Jika betul kau mmg tade perasaan pd aku..Di saat ini,aku mohon,berterus-teranglahh...Jangan buatt hati akuu berharap pd kau lagii..Andai itu perasaan kau,biarlah akuu buang harapan pd kau sama mcm hrapan pd dia jauhh2..Akuu takk mampu teruskan semuani..Akuu takk kuat,aku cuma manusia biasa,,
Macam yg kau selalu ckp kann,umur baru 18 tahun,buat apa tutup pintu hati,byk lg lelaki dkt luar sane..So,aku pun bleh ckp..Umur baru 18tahun,buatt ape cume berharap pd sorang lelaki je?Byk lg lelaki dkt luar sane..Maaf,aku bukan ZARA dlm cerita VEERZAARA lakonan preity zinta  (awek kau :') )
yg mampu tunggu VEER selama berpuluh tahun..Hatii akuu lemah..




           Masatuu,aku takk sempat bgtahuu pada kau,yg ..Ya!Aku memang sayang kau..Cuma akuu takk mampu jwb sebab kau xtanya samada aku syg kau takk..Kau tanya aku cintakan kau takk? =..=''
Kauu tahuu kann betapa aku anti ayat tu..Erk!And akuu cuma akn ckp ayat keramat tuu pada suami akuu jee,bukan pada sahabat,kekasih,tunang,bakal suami mahupun pd bekas suami..Takkan insyaALLAH!Sebab bg akuu ayat tuu amat bermakna dlm hidup aku dan aku mahuu bagi keistimewaantu pd suami aku takk kira siapa dia..Lagipun bkn akuu tahuu sape dia ann --'..


 Kauu selalu ckp yg akuu sebenarnya takk kenal kauu kan?
ya!!!!


Aku memang takk kenal kau..Malah semakin hari semakin aku rasa tidak mengenali kau..Tolong!Jangan salahkan aku!Kau yg menyebabkan itu semua..Kau yg takk izinkan aku mengenali siapa kau sebenarnya..
Dulu kauu kate kau xnk bercinta sbb takut berdendam pd gurl,padahal kau xberdendam pun..Then,kau ckp kau sbnarnya fobia bercinta..Lepastu kau katee kau da xfobia..After that kau ckp sebenarnya kau xpernah fobia punn..
Kemudian kau katee sebenarnya sebab kau nk fokus pd pelajaran..Now Cakap!
Macam mana akuu nk kenal kau?Then kau salahkan akuu kan?Macam mana aku nk selami isi hati kau kalau kauu selalu menghindar dan x izinkan aku? :'(



        Smpai bila?Sampai bila kita harus sebegini?Di mana penghujung cerita kita?Aku perlukan pernghujung kisah kita.Samada happy ending or sad ending,itu akuu takk mampu cakap..Aku perlukan bantuan kau untuk akhiri semua ini..Terus terang semuanya..Jangan rahsiakan lagi..Aku perlukan penamat..
Aku sudah penat ,penat dengan semua ni..Aku dahh penat nak berharap pada mana2 lelaki lg..Kalau bolehh aku ingin pergi sejauh mungkin dr korang berdua..Tapii aku takk mampu..Aku perlukan korang berdua..



Tapi dia daa pun tinggalkan aku..Kau pernah cakap,kau pun akan tinggalkan aku jugak kan one day? :''')
Hurm,apa laa nasib aku kan..Haisyh (._________.)


Kau tahuu takk,aku da belikan hadiah burfday kau :)
Hahaha,sumpah weird gila..Bhahaha!Macam bercirikan keperempuanan =..=''
Aduhh..sory,aku kan gugurl..Hoho ;p
Then,u know what..Kalau laa aku mampu,aku nakk buat hari lahir kau,hari plg bahagia dlm hidup kau..Tapi aku takk mampu :S
Akuu tidak semampu itu ;')




        Then,tauu takk mak akuu punn tahuu tauu akuu belikan hadiah tok kau..Hahha!Sekarang akuu senang nk citer psl kau dkt mak akuu..Tapi jgn risau,aku xcerita lelebih.. :)
Mak akuu siapp cadangkan hadiah apa nk bg  tok kau lg..And mak akuu suruhh aku sergah kau kt tmpt keja kau tp aku ckp xnk sbb kauu kan taa suke gosip..hurm --'


Then,aku punn beli je la ikut suke aty akuu tuk hadiahh kau..And masatu memang akuu nk bg kauu..Tapii kau takk angkat kol aku :'(
Memang aku rasa sedihh..Then aku terus moody                                      *kau tahuu la akuu kan :(
Terus aku ajak kwn aku p tgk wayang dkt pm..And mse kau kol,aku dlm pawagam



Busy nye kau kan,smpai lps bpe jam bru nk kol aku balik :')
Aku paham
Sibuknya kau ,smpai text akuu bila da tgh malam je kan? ;')
Takkpe,aku paham
Penatnya kau kan,sampai masatu cuma layan aku text kejapje,aku hilang punn kau takk cari ;')
Sampai sekarang kan?
Okk,takpee,aku paham ..
Kau tgh bwk keta kan?Then tgh ngantuk nk blek uma cpt kan?
Lepastu akuu wish dpt fb..
Hahaha!Aku punn x sangka seramai itu orang like..
Tapi aku geram sebab aku org kedua!grr!Doll =..=''
Kau pun like kann..
Pastu akuu bukak wall kau..Aku tgk sikitjee org wish sebab kauu hide burfday kau --'
Okk,aku ta paham motif kau..
Hurmm..
Masa semalam pun  kauu nk xnk jee kan trima wish aku?
Akuu tgk kau ucap thanks pd yg wish kau
Then,aku tgk balik post akuu,ehh,aku terlepas baca kee coment kau? o.0''
Okk,takkpeelaa..Akuu paham jugak :'')



Akuu takk mampu jadi perempuan lain..Yang sempurna atau plg tidak hampir sempurna..Aku adalah aku..
Takk perlu akuu explain,kau sendiri dahh tauu akuu mcm mana..Akuu mintakk maaf andai sepanjang perkenalan kita,aku banyak sakiti hati kau,lukakan hati kau,buat kau mengalirkan air mata..
Aku tahuu kau ckp kauu nk lupakan tu semua,kau da xnk ingat,nk bukak cerita baru,tp sebenarnya kau masih ingtkan? :'(
KESILAPAN TERBESAR DALAM HIDUP AKU ADALAH BUAT KAU MENGALIRKAN AIR MATA DAN SELAMANYA AKU TAKKAN MAAFKAN DIRI AKU KERNA ITU! :'(



                             Sungguh aku  tidak menyangka..Pertemuan kita setelah hampir tiga tahun tak bertemu yg secara kebetulan seterusnya membawa kita sampai ketahap ini..Dari seorang lelaki yg pernah aku minat dan suka d waktu zaman aku masih hingusan menjadi seseorang yg amat aku syg dan susah nk hdup tanpa dia..Dari kawan sekelas d skola rendah yg langsung takk layan dan hiraukan aku even duduk bersebelah,ngaji sesame,sekolah agama satu kelas tibe2 jadi kawan baik yg sgt rapat dgn aku,jadi peneman suka dan duka aku..Jika aku senaraikan orang2 yg plg aku syg,kau akan jadi salah satu antara mereka :')



Terlalu byk yg kita harungi..Maafkan aku andai cinta ini hadir disebabkan aku..
Dan maafkan aku jugak andai rasa benci yg mungkin dtg d antara kita d sebabkan aku jugak..
Maafkan aku andai pertemuan kita terjadi kerna ku
Dan maafkan la aku jugak andai perpisahan yg mungkin akan terjadi disebabkan aku jugakk..
Akuu takk mampu kawal hatiku untuk terus jatuh hati pada kau..
Hati ini yg memilihnya sendiri..
Dia yg memilih siapa,d mana,bagaimana dan mengapa..
Dann maafkan aku kerna aku takk mampu jadi sahabat baik terbaikmu
Maafkan akuu aku takk mampu jadi seperti yg kau inginkan..
Dan maafkan akuu andai akuu tak dapat tunaikan janji aku suatu hari nanti
Dan andai akuu pergi
Bukan kerna rasa itu sudah pergi
Tapi sama seperti DIA ,aku tahuu korang akan lebih bahagia tanpa aku :))

Sampai saat aku menulis lukisan hati ni,janji itu masih aku pegang..Sampai bila biar yg Di ATAS sane yg tentukannya ..Dan jangan tanya mcm mana janji itu masih wujud,kerana DIA kunci hati aku bersama 2 rasa yang susah tuk dipisahkan..



         
(^_^)DON'T MISS ME SO MUCH!(^0^)

No comments:

Post a Comment