Followers

Sunday 13 May 2012

Selamat Hari Lahir Mak! :))

Assalammualaikum semua (^_^)


Hurm,haritu masa 7.5.2012 mak akuu telah menyambut hari lahirnya yg err...yang ke lupa sudah!haha xD
Happy burfday mak :)
Moga
---> panjang umur
--->murah rezeki
--->sihat sentiasa
--->dapat tengok akak ada anak nanti..BHAHAH XD
--->Moga bahagia dan berjaya dlm hidup didunia dan diakhirat


Actually for ur information setiap tahun akuu akan sambut hari lahir mak aku sekali dengan hari ibu.

Tapi semenjak tahun lepas,aku dahh tak sambut hari ibu dahh sejak aku tahu hukumnya haram. :)
Akuu tahuu ramai orang ISLAM yg takk bolehh terima bila aku cakap hari ibu HARAM untuk disambut sebab rata2 cakap kita sambut hari ibu sebab nak raikan ibu kita bukan sebab nak memperingati sejarah agama lain.



Tapi cuba korang fikir,kalau betul hari ibu tu dibuat KHAS untuk memperingati ibu kita.Kenapa ISLAM tak ada keluarkan hari yang KHAS seperti hari ibu tuu untuk menghargai IBU kita?Kenapa?
Sebab bagi ISLAM kita sebagai manusia dan sebagai anak tidak seharusnya cuma menghargai IBU kita hanya pada hari2 tertentu.Tapi kita perlu dan sepatutnya WAJIB menghargai IBU kita setiap DETIK.


Dan cuba korang fikir,kalau kita menghargai IBU kita cuma pada hari tu,bukan kah same macam kita MEMPERINGATI sejarah AGAMA mereka jugak tanpa kita sedari?
Akuu faham,memang dari dulu kita dah terbiasa menyambut hari ibu ni.Even aku sendiri mengaku yg aku jugak pernah sambut suatu ketika dahulu.Tapi cuba korang fikir jugak.



Kalau korang dah tahuu apa hukumnya d atas perlakuan korang dan dahh terang lagi bersuluh yg hukumnya adalah HARAM,kenapa korang mesti nak sambut lagi?Hanya semata nak jaga EGO korang yang TINGGI tuu,korang sanggup ke nak tambah dosa korang?Baik xya kann :)



Okeyhlah,take care,salam..And sory if bahasa aku dekat lukisan hati ni kasar and ade sakitkan hati sesiapa.Bukan niat aku cuma akuu memang susah nak terima dengan orang yg macamni..Kbye


And as usual la jugakkan DON'T MISS ME SO MUCH :')
(^_^)DON'T MISS ME SO MUCH!(^0^)

1 comment: