Followers

Friday 20 April 2012

Noktah Terkahir! :')

Assalammualaikum semua :')
 
    Mesti semua sedang tunggu keputusan aku samada nak pergi JBI atau takk kann..Sebenarnya aku amek keputusan tok pergi JBI harini..Aku sanggup kuatkan hati aku tok pergi asalkan dapat tengok dia dari jauhh..Aku rela asalkan dapat menatap matanya apatah lagi aku tahu itu mungkin adalah kali terakhir aku dapat melakukannya.. :'(
Aku gerak pukul 11 lebih gitu dgn BFF aku,Fara ..Rasa berdebar semua ada.Dalam hati dan akalku,dipenuhi dengan pelbagai perasaan..Pelbagai persoalan bercampur menjadi satu..Aku terfikir,adakah reaksinya andai dia  terserempak denganku,adakah dia akan berpaling mukanya?Adakah dia akan melarikan dirinya dan kalau boleh ingin berlari sepantas mungkin?Adakah dia akan memasamkan mukanya tanda dia benci melihatku?Adakah dia akan tersenyum padaku sebagai tanda itu senyuman terakhirnya untukku?Adkah dia akan ajak aku berbual tanda itu perbualan terakhir kami?
Sungguh aku tak mampu menjawab persoalan itu!
           Kte orang sampai dalam pukul 12 lebih ..Dan kte org terus mkn d A&w..Ok,sumpahh akuu agak rimas makan kat situ even aku ske mkn katt situu..Mana takknya,,adehh..Diaorang asyik dok perhatikan aku 24jam..Rimas!Apa yg takk kenanya dgn akuu pung aku takk tahuu taww =..=''
WTH laa!Haisyhh..Then,aku lepak makan kat situ hampir pukul 1 lebih gituu..Takk ingatt..--'
Pastuu,aku ngan Fara jalan2 keliling JBI tuu tuk cari hadiah for my momm ( xbeli punn,xcukup budget :( )
,cari hadiah tok my BFF si mamim tuu..Shh!Jangan btaw dia..haha! xD :p
   Then,cari hadiah tok si Fara punya itu punya ituu tuuttt..haha xD   *Macam keling itu ayat --'
     Dalam hati aku,aku berharap akan jumpa dia,sebab aku takk nampak dia dkt tempat kerja dia..Thenn,aku dahh takutt sbb xjumpa2 dia jugakk :'(( ,dekat surau,tangga dye selalu lepak,luar,semuallaa..Haisyhh!
   Lepastuu,aku da mula rasa yg mybe dia daa xkerja situu,or diaa dahh sembunyikan diri sbb dye xmau jumpa aku lagii..OMG!Rasaaa nk nangis daa ni :'( Masatuu,aku cuma pk andai ini pertemuan terakhir kte orang,aku harap TUHAN bagi aku kesempatan tok melihatnya wlaupun tok kali TERAKHIR ,aku sanggup!Dari aku merana xdapat melihatnya langsung..

     Lepastu,aku da mcm putus harapan tokk jumpaa diaa..Then,masatu aku teman si FARA ni solatt kt surau awam..Masa Fara dok sibuk solat,aku abc okk --' ,jgn pk aku suke2 xsolat =..='
Masatu,aku da putus harapan tok jumpa dia...And masatu,aku da nekad,jumpa ke tak jumpa biarlahh..Aku daa penatt nk berharap pd benda yg takk pasti akan dpt..And masatu aku berdoa pd TUHAN macamni

         "Ya ALLAH,andai jodoh itu milik kami
             Kau pertemukanlah kami harini
               Sekurang-kurangnya KAU berilah aku peluang tok menatap matanya dari jauh
                     Sebagai tanda kami memang berjodoh
              Tapi andai jodoh itu memang bukan milik kami dari awalnya
                    Kau halangilah kami dari berjumpa harini
                       Dan halangilah kami dr berjumpa esoknya
                         Dan tok selamanya"

Ketikaa itu,aku memang takk berharap lagi tok berjumpanya..Aku redha andai TUHAN sudah menetapkan bahawa 'hari itu' merupakan hari terkahir aku nampak dia..:')
   Then,takk lama pastu aku dan FARA amek decision tokk balekkje after sume brg da beli..Then,aku lalu depan tempat dia :'(
Tetibaa,dari kejauhan,aku nampak diaa..:'D
Hhahah!Okk,aku takk tauu ape yg aku rasa..lega?bhagia?sedih?terharu?tak percaya?semuanya..:((
   Then,tetibee akuu teringatkan doa aku tadi..Adakah ini petanda kami memang berjodoh?
         Betulke ni YA ALLAH?Masatu aku tengok dia,as usual,terlampau fokus and hayati kerjanya--'
Adehhh,pekerja terbaekk betulni..Hahah xD
    Then,aku lalu melintasi dia dgn sejuta rasa,,Pastu,masa tunggu bas,aku text dia..Aku wish gud luck kerja dkt tmpat baru,dgn sume benda yg dye buat pasni and aku ckp mybe ni last time aku dpt pandang dya :') Cuma TUHAN jee tahu pe yg aku rasa masatu..Nakk tahu jugakk?AKU RASA NAK MERAUNG tanda aku takk sanggup!!Then,dia reply ckp okk and dye ckp thanks..
Pastu,ni text terakhir aku untuk dia :')
          "Same2..awk jaga diri awak bek2,kurangkan rokokye..jge kesihatan,jgn skip makan..take care awak..salam :')"
Then,ni text terakhir dr dia..Text terkahir dia ni..Buatt aku tersentap..Buatt aku yakinn yg dia cuba yakinkan aku yg dia boleh hidup tanpa aku,malah dia dahh pun hidup tanpa aku dan bahagia tanpa aku.. :'(((
Aku takk tahu laa kann tapi ,itu pe yg aku rasa..Yang betulnya aku takk tahu..Tapi itu yg aku rasa

       "Erm.=).ok wak,.jge dri jgak ye,.hope dpat trus an hdop tnpe sye,.waalaikumsalam,.=)."

Okk,aku betul rasa nakk meraungg..Selamat mse tu da dlm bas..Akuu tahannjee..Thenn,aku pk balik..Dalam doa aku tadi aku cuma ckp halangilah kami dr berjumpa hrni,esk dn slmenye if xbrjdoh..Tapi aku xckp hlg dr aku dpt menatap matanya..Ya Allah!Aku rasa terluka..Mungkin ni adalah petanda yg aku mesti move on dgn hidup aku kann   *err,btui x english aku ni..haha --'
   Then,aku takk tahuu kenapa tetibe terdetik kt pk ran aku and hati aku benda ni..Bhawa samada dia da blek ngan 'orgtu' ataupun dia da de  org len =..='
Tapi hati aku kuattt ckp yg dia daa blek kt budakktu..Aku takk tauu nape aku pk cengiitu..Tapii itu yg aku rse and xmustahilkan :')
        Thenn,aku pun pening --'....Apa yg harus aku rasa,aku buat,aku pk,aku ,aku..ARGHHHH!!!
bUntuu!!
Lepas pk2..Aku tersedar..Jika betul dia sudah BERJAYA teruskan hidupnya tanpa aku..Malah dengan MUDAH dia bisa teruskan hidupnya aku..Then,dia juga lebih BAHAGIA tanpa aku,apa perlu lagi aku tunggu dia kembali..Kenapa aku harus merindukannya lagi?Kenapa?Sampai bila?Sampai bila aku harus menyeksa hati aku?Ini TIDAK ADIL!Jika diaa mampu lakukannya,kenapa tidakk aku?Kenapa TIDAKK AKUU?Jadii,aku sudahh membuat keputusan bahawa aku akan melupakannya..Biarlahh harini hari terkahir kami bertemu..Biarlah harini terakhir aku melihat wajahnya..Biarlah harini penamat segalanya..Biarlahh aku bangun berdiri dan berlari dari terus bergayut pada dahan kenangan ini..Biarlah aku terus tuju pada matlamat cinta yang sebenar..Pada perlabuhan yang sebenar2nya ..Mungkin dikau cuma perlabuhan sementara cintaku..Aku paham dan terima smua inii..Kini,aku pasti dengan keputusanku ini..Akuu takkan lagi hidup dengan kenanganku denganmu ituu..Jika ini suratan takdir,aku terima..Aku sanggup pergi asalkan dia bahagia walaupun aku menderita..Jika itu lebih baik,aku akan pergii..Dann awak,awak pergilaa ke tempat awak..Ke tempat tujuan awak..Jangan risaukan saya..Saya yakin saya mampu teruskan hidup saya tanpa awak ;') ..Walaupun sy sendiiri xpasti bagaimana dan bilaa say bolehh hidup tnpe awk 'sepenuhnyaa',tapi saya yakin itu akan berlaku..Apa yang saya harapkan sekarang ialah,.jika benar awak da balik pd dia,bahagialah awk dgn dia..Tapi jika andaian saya itu salah,saya doakan awk akan bahagia dengan pengganti sy..:') Dan perkara terakhir yg saya harapkan ialah semoga kita TAKKAN lagi berjumpa pd masa akan datang untuk SELAMANYA kerna saya takut rasa sayang ini kembali lagi..Sekali ia dtg,bukan senang untuk ia pergi..Sekali dia kata SAYANG,maka dia akan sayang selamanya..Jika dia kata dia ingin LUPAKAN,maka dia akan berusaha sedaya yang mampu melupakannya..Mungkin sebelum ni saya masih berharap tok bersama dgn awk balik,tapi kini..Apa lg yg perlu sy harap wak?TIADA apa2 kann wakk? :')
Sungguh!Awak antara lelaki yg susah tok sy lupakan..AWAK sangat BERMAKNA dalam hidup saya..Andai kita tak bisa BERSATU,biarlah ini penamatnya..MEMORI kita akan jadi KENANGAN YANG TERINDAH  dalam hidup saya :'))
Kadang2 kenangan INDAH itu akan kekal sebagai kenangan INDAH
Jika kita tidak cuba 'MENGULANGINYA' dan biarkan ia kekal hanya sebagai KENANGAN
Sebab,kadang2 kenangan itu akan musnah dan hilang 'INDAHNYA'
Jika kita cuba mengulanginya
Jadi saya lebih rela kekalkan ia sebagai KENANGAN dari cuba mengulanginya
Agar ia tidak rosak dan HILANG d bawa masa yg berlalu

Dengan ini aku mengisytiharkan aku akan buka HATIKU untuk belajar menyayangi dan disayangi orang lain..InsyaALLAH!Aku akan cuba sedaya upaya aku ,semoga ALLAH membantu aku :')
Japp,lupa nak story..Malamnya time aku nak update lukisan hati ni,aku bukak fb aku,rupanya dia ada text aku kt fb--',awatt aku xprasan yee?Tidoo dahhh ke aku ni?=..='
Haisyhh!Ni text dye terakhir kalinya d fb :')
   
        "urm,jumaat ny sye last at JBI,.sye shift ptng,.kol 1 cmpy 11,.mybe jumaat saat terakhr dpat brjmpe,.,."

Aku reply ni
     
        "sayang kita tak dapat berjumpa..Tapi itu adlah saat terakhir sy dpt menatap mata awk..Walaupun jauh :')
Saya bersykur alhamdulillah..Walaupun jauh,saya lega dapat lihat awak bahagia tanpa sy..Selamat tinggal.."

    Haisyhh..Bila citer ngan kwn aku..Kwan aku ckp nampak sgt dia nk jumpa aku..Thats why siap letak bila dia nk msuk kerja lg tu --' ..Ye meyhh?=..='
   Okk,rasa pening pulakk!If betul,awatt xckp kat aku time kat JBI tadiiiiiii????Ngekk! =.=''
       Kalau x bleh jumpa..Hahaha --'
         Then,aku pun rse pening blekk..And aku pun keliru blek..WTH LA!
oKKLAA,Thenn aku pk punya pk sampai otak aku da terpusing 360 darjah --'
           Mybe,tu semalam..Harini dia da xmauu jumpa aku dahh..Then,what for im waiting for u anymore   *ayat cam taik?biasa r,otak tgh hang what --'
So,,aku akan teruskan niat aku..AKU NAK CARI BF!HAHAHA XD
     
     Tapi kalau boleh nk kena be careful sikit..Sebabbb aku ni sekali sayang!sayang mati!Sebab tu if berpisah,rasa pun cm nak mati! =='
Hhaahah!Aku juga perlu berhati2 sebab itu punya itu rasa fobia masihh adee..Haisyhh!
          Sometimes jelez u know tengok my  BFF dpt byk hadiah dr dia punya BF even dia beru FIRST TIME COUPLE!!!Akuuuu?huhhh!Puihhh!!!

            Tiga kali couple punn baru sekali dpt hadaihh..OK,SUMPAH jelez!Hahaha!Bukan takat jelez psl ituu jee..Okk,aku rasa sunyi tahuu!! :(((
Hurmmm..Saddd..

Haisyhh!Ok,,thats all laa lukisan hati buat mase ni..Good night,sweet dream,pai2,salam
   and
          DON'T MISS ME SO MUCCH! :(

(^_^)DON'T MISS ME SO MUCH!(^0^)

No comments:

Post a Comment