Followers

Wednesday 25 April 2012

Keliru

Kadang-kadang aku juga tidak mengerti hati ini
Sering terkeliru dengan perasaan sendiri
Tersesat di dalam diri sendiri
Mencari sinar walau dipenuhi lampu cerah
Masih mencari walau ada d depan mata
Sungguh aku tidak mengerti

Kadang aku merinduinya
Kadang aku merinduimu
Kadang aku meminatimu
Kadang aku menyayangimu
Dia buat aku gembira
Kau buat aku bahagia
Dia buat aku tersenyum
Kau buat aku ketawa
Dia buat aku termenung
Kau buat aku berangan

Kadangkala aku benci diri sendiri
Menyayangi dua orang tidak semudah yg dijangka
Dulu hati ini masih milikmu saat dia mengetuk pintu hatiku
Kini hati ini masih miliknya saat aku merinduimu
Sungguh!Aku lebih rela dibasuh hati ini dan dibiarkan kosong dari terus begini

Aku keliru dalam mencari sinar
Dalam menilai cinta
Dulu aku mengejar kau hingga sampai saat aku sudah tidak mampu berlari lalu jatuh terduduk
Kemudian dia hadir menghulur tangannya membantu aku yang jatuh tiada daya untuk bangun


Kemudian aku sahut dan terima bantuannya..
Tapi sayang,aku bukanlah manusia yang sempurna
Aku buatnya menderita
Aku kecewakan hatinya
Lalu dia bangun dan berlari meninggalkan aku
Dalam aku dilanda kecewa dan jatuh terduduk sekali lagi


Kauu datang dari belakang
Datang dari tempat aku meninggalkanmu
Datang memberi bantuan sebagai sahabat seperti selalu
Memberi semangat pada aku yang semakin tidak berdaya dalam mengejar cinta

Kita jalan beriringan
Aku nampak cahaya d wajahmu
Aku nampak kekuatanku d wajahmu
Aku nampak kasih sayangku d wajahmu
Aku nampak semangatku d wajahmu
Aku nampak hidupku d wajahmu
Aku nampak sinat kebahagiaan d wajahmu

Kemudian aku terfikir
Kenapa setiap kali aku pergi meninggalkanmu
Aku harus kembali kepadamu
Adakah memang sudah d takdirkan tempatku memang d sisimu
Tapi sampai bila
Harus begini
Aku sudah tidak berdaya untuk mengejar cinta
Lalu aku melarikan diri daripada cinta

Dan kini cinta itu mengejar aku kembali
Aku cuba sedaya upaya melarikan diri daripadanya
Namun sekuat mana aku hanyalah upaya seorang gadis remaja
Kenapa saat aku mengejarnya dia lari daripadaku
Dann saat aku cuba melarikan diri daripadanya dan mengelak darinya
Dia cuba MENGEJAR aku kembali
Dan sedaya upayanya mahu MENANGKAPKU?

Kenapa harus aku?
Adakah aku perlu buat prinsip TIGA TEMU JANJI seperti drama itu?
Kau sering berkata aku suka mengikut perasaanku
Kau sering berkata aku suka emosional
Kau sering berkata aku lemah semangat
Kau sering berkata aku suka terikut-ikut

Mungkin betul
Mungkin juga kerna kau berasa cubaanmu lebih kuat dariku
Namun semangatku hanyalah semangat seorang gadis remaja
Yang bisa rapuh tiap ketikanya
Andai aku bisa jadi sekuatmu

Aku sering menangis
Namun bukan kerna aku lemah
Tapi aku sudah cukup lama menjadi kuat
Aku sudah penat
Penat dengan permainan cinta ini

Jika bisa
Bawalah aku pergi jauh dari sini
Pergi dari permainan cinta
Pergi dari permainan hidup ini
Agar aku tenang selamanya



Aku ingin pergi
Jika bisa sejauh yang mungkin
Jauh sejauhnya
Aku sudah penat berpura
Seolah rasa ini bukan untukmu



Jikaa aku bisa unduri
Aku tidakk mahu mengenali kamu berdua
Bukan kerna menyesal mengenalimu
Tapi menyesal kerna melukakanmu
Menyesal kerna menyakitimu


Kamu bisa tersenyum d hadapanku
Kau bisa tertawa d hadapanku
Tapi aku tidak bisa mengungkap hatimu


Saat aku memarahimu tika dulu
Hany TUHAN yang tahu betapa aku BENCI diriku tuk SELAMANYA
kerna itu
Betapa aku ingin MEMOTONG LIDAHKU kerna itu
Betapa aku ingin MENGERAT TANGANKU kerna itu
Aku takkan BISA memaafkan diriku SELAMANYA



Kau menangis kernaku
Kau bersedih juga kernaku
Kau kecewa kernaku
Kau terkilan kernaku
Kau berjauh hati juga kernaku
Dan kau berubah sikap juga kernaku
Sungguh aku benci diriku tika itu!
Andai bisa diputarkan waktu


Aku lebih rela tidak pergi ke kedai saat,jam dan hari itu agar tidak terserempak dengamu
Agar kita tidak bertemu kembali
Agar kau lebih bahagia kini
Mungkin sudah tertulis kita akan bertemu kembali
Dan berkawan lagi
Dan aku sangat2 bersyukur punya SAHABAT sepertimu
Cuma satu dalam berjuta
Ibarat bintang d langit sana
Yang bisa aku melihat,mengagumi,tersenyum melihatmu,bahagia kernamu
Namun tidak bisa dimiliki


Aku bersyukur punya sahabat yang sangat memahamiku
Malah memahamiku lebih dariku memahami diri sendiri
Semoga kau bahagia di luar sana
Andai  aku perlu berkorban sesuatu untukmu
Nyawa akan ku korban demimu
Ibu ku yang satu,keluarga yang duanya
Dan kau yang tiganya

Namun jika nyawaku tidak kau mahu
Kebahagiaan akan ku beri padamu :'))
(^_^)DON'T MISS ME SO MUCH!(^0^)

No comments:

Post a Comment