Followers

Saturday 1 December 2012

Untuk DIA -PEMILIK NINO SUATU KETIKA DAHULU

Assalammualaikum  .

For my first post harini adalah pasal DIA . Still remeber siapa DIA ? DIA adalah orang yg pernah aku gelar sebagai NYAWA . my NYAWA . Kehadirannya pernah membahagiakan aku suatu ketika dahulu . Kehadirannya pernah membawa seribu makna dalam hatiku . Kehadirannya dulu pernah memberi sejuta kenangan dalam hidup aku . Namun semua itu adalah suatu ketika dahulu . Dah lama kita orang tak contact each other . Jika dahulu , aku selalu ckp dgn diri aku yg aku taknak contact dye lg . Tapi , semua itu terbantut dan tergendala disebabkan masih tercalit sebuah rasa untuk dia . Ya , rasa yg sama . Rasa itu masih ada dlm diri aku dan kerna itu aku susah nak tahan diri aku untuk terus menghubungi dia . Namun , semua itu  sudah berakhir . Kenapa aku bilang sebegitu ? Sebab lepas aku berfikir dalam2 . Aku dapat rasa yg dia sebenarnya dah benci pada aku . Sangat2 benci namun semua itu dia sembunyikan dalam hatinya ,jauh dalam lubuk hatinya supaya aku tidak terasa hati . Dan kerna itu , sekali lagi aku mengambil keputusan yg sama . Untuk tidak menghubunginya lagi dan kali ini aku akan terus meninggalkan semua kenangan kami . Kali ini untuk selamanya . Buat aku aku hubungi nya lagi jika itu akan terus menyakitinya ?Alhamdulillah , kali ni aku yakin tindakan aku tepat dan adalah tindakan yg akan membawa kebaikan baik kepada dia juga kepada aku . Mula2 , selama sebulan kami tidak berhubung . Tapi , tiba2 hadir satu sms dari dia . Pelik, kenapa mesti dia  sms aku ? Rindukah dia pada aku ? Perlukah aku membalasnya ? Noo , u can't amirahh . Tak boleh !Dup dap dup dap hati aku . Menggelatar tangan aku saat menerima pesanan ringkas itu . Berkali hati cuba ditahan agar tidak menurut kata hati untuk membalasnya . Masuk bulan kedua . Tiba lagi satu sms . OHHMYY !
Kenapa ? Kenapa mesti dia masih mencari akuu ? Sekali lagi aku teringin sgt untuk membalas sms itu , namun juga ku tahan .Selang lagi sebulan (tak silap lah ) datang lagi pesanan ringkas daripada dia . Dan selang beberapa hari dia sms and bertanya kenapa aku tidak membalas sms dia . YA ALLAH ! Segala rasa muncul dalam hati aku . Rasa sedih ,sebersalah , sakit hati,geram,confuse ,semua ! Semua perasaan itu muncul sekali dengan seribu pertanyaaan . Kenapa ? Kenapa harus dia muncul kembali setelah semua ini terjadi ? Adakah kerana dia rindu pada aku ? Dia he ?Atau dia hanya teringatkan aku ? Or hanya sebagai kawan ? Whattt ? Tapi , bukanke dia dah benci pada aku ? Then why ? whyy ? Kawan aku ckp mybe sebab dia belum jumpa orang yg dpt care and syg dia sama seperti aku . Kalau betul . WHAT THE FLOWER ,ROSE,TULIP AND SO ONNNN ? Hanya kerana itu ? Kalau betul means dia sgt pentingkan diri . Cari aku bila xjumpa org yg syg and care dkt dia . Bila da jumpa whatt ? Tinggalkan aku ? NO WAY ! And and , perlu ke aku layan dia semata sebab he need me but at the same time i don't need him ?
Ohh pleasee !
Prinsip aku dlm perhubungan is simple . Aku tak nak orang bersama aku hanya semata sebab aku perlukan dia tapi dia tak perlukan aku . Sebab tu maknanya aku pentingkan diri sendiri . Kenapa dia perlu bersama aku kan if dia tak perlukan aku ?
And aku takkan bersama seseorang just bcoz he need me tp aku tak perlukan dia . For what ? Kalau aku buat mc  tu , means aku seorang yg HIPOKRIT ! Aku bukan hipokrit . Hurmm .
Bg aku , dalam sesebuah relationship ni , tak kira la keluarga ke , kwn ke , kekasih ke , ehh tak kesah la relationship apa pun . Antara kita perlu saling memerlukan . Baru relationship tu akan berjaya . ;)
Then ,barulah ada istilah saling melengkapi . Haa betulkan ? Ehee >_<
Soo , aku da decide , aku taknak lagi contact dia . Lagipun , aku dapat rasa tiada lagi rasa sayang dalam diri aku untuk dia . Sebab , lepas aku sedar dia dah bencikan aku , aku dah buat keputusan untuk terus lupakan dia untuk selamanya . Dann untuk itu , aku perlu wujudkan rasa benci dalam hati aku supaya rasa sayang itu dapat hilang dan rasa benci itu akan automatic hilang sama dengan hilangnya rasa sayang . Jadi kesimpulannya , rasa benci itu dah sama hilang dengan rasa sayang aku untuk dia . Mungkin nampak kejam,tapi itulah cara aku lupakan seseorang dalam hidup aku . Untuk awak , saya harap awak akan happy dengan orang lain yg DITAKDIRKAN UNTUK AWAK . :)
(^_^)DON'T MISS ME SO MUCH!(^0^)

No comments:

Post a Comment